Skip To The Main Content
Interesse skaper engasjement-redigert

I 2016 gjennomførte vi mange ulike arrangement og aktiviteter for å fremme konsernet og bidra til økt engasjement blant barn og unge. Dette både gjennom konkurranser og kurs.

Konkurransen «Bli trent av AaFK» og «Kodekurs for Kidz» var to av de mange arrangementene som ble gjennomført i 2016. Målsettingen var å skape engasjement som ville bidra til å motivere barn og unge til videre innsats innen de områdene der de trives og har sine interesser.

Bli trent av AaFK 
Kunde- og markedskonsulent Ruth Braute, forteller at det fra midten av april til mai ble arrangerte en facebook-konkurranse for kundene våre, der en treningsøkt med AaFKs hovedtrener, Trond Fredriksen, var premie.

- TAFJORD er jo en mangeårig sponsor av eliteserielaget fra Ålesund, og både trener og spillere stilte velvillig opp for å bidra til en god konkurranse – og en fantastisk premiering. Dette var utrolig sporty gjort av dem, og deres innsats bidrog til å gi hele konkurransen et løft, sier hun.

Gjennom deltakelse i konkurransen fikk lagledere, foreldre og andre fotballinteresserte nominere «sine» lag.

- De nominerte lagene ble så satt opp med bilde og navn på vår facebook-side, og det ble mulig for alle besøkende der å stemme. Engasjementet var stort og det ble en tøff duell mellom mange av lagene. Til slutt var det Gutter 7 i MSIL som gikk av med seieren. Gutter 11 fra Giske vant trøstepremien og fikk dermed en helaften på VIP-en på Color Line Stadion. Det var jo slett ingen dårlig gevinst, det heller, sier Braute.

Gutter 7 fra MSIL fikk sitt livs treningsøkt med eliteserietrener Trond Fredriksen og utvalgte AaFK-spillere i mai.

- Du snakker om idrettsglede - det var det en stor fornøyelse å overvære denne treningsøkten! Jeg tror dette var en stor opplevelse for guttene og at det ga ytterligere motivasjon til å fortsette. At guttelaget i tillegg fikk være med på en AaFK-kamp på stadion i etterkant, satte de også stor pris på, sier Braute.

Koding for kidz
I sommer inviterte vi også de litt over gjennomsnittlig datainteresserte barna i alderen 10-12 år til kodekurs. Etter et vellykket «prøvekurs» i juni, arrangerte vi et nytt kurs rett før skolestart i august.

Ruth Braute forteller at interessen for å delta var upåklagelig, og at engasjementet blant de unge var stort.

- For å sikre kvaliteten på kurset benyttet vi kursopplegget og programmene som Kodeklubben anbefaler. Dette fungerte utmerket og både deltakere og de tre «lærerne» som ble hentet inn fra markedsselskapet, koste seg. Jeg tror opplevelsen var stor for alle, sier hun.

Konsentrasjonen blant de unge var på topp og kursdeltakerne laget sine egne dataspill i løpet av få timer.

- Her var det evner og interesser som vi håper de unge tar med seg videre. Gjennom kodekurset fikk deltakerne dyrket og videreutviklet sin kompetanse. Vi fikk i tillegg vist at TAFJORD er en fremoverlent bedrift med ansatte som stiller opp og tar ansvar. Med slik interesse som vi opplevde for dette kurset, er dette helt klart noe vi vil fortsette med. Dette gjerne i et videre og fremtidig samarbeid med Kodeklubben i Ålesund, sier Braute. 

 
Interesse skaper engasjement 3
Interesse skaper engasjement 2 - redigert

Legg til min rapport

Skriv ut
footer2016
TAFJORD ÅRSRAPPORT 2016    +47 70 10 00 00   post@tafjord.no  tafjord.no